Sekcja Administrowania Nieruchomościami
Do zakresu działania Sekcji Administrowania Nieruchomościami należy administrowanie budynkami oraz lokalami stanowiącymi własność Uniwersytetu, a także pozostającymi w dyspozycji Uniwersytetu na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Do zadań Sekcji Administrowania Nieruchomościami należy w szczególności:
- administrowanie obiektami i utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym, zgodnie z ich przeznaczeniem;
- organizowanie i nadzorowanie prawidłowego zabezpieczenia mienia i ochrony obiektów Uniwersytetu;
- prowadzenie książek obiektów budowlanych dla budynków stanowiących własność Uniwersytetu oraz organizowanie okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów;
- ustalanie i zgłaszanie potrzeb remontowych i konserwacji obiektów na podstawie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków stanowiących własność Uniwersytetu;
- organizowanie, prowadzenie oraz nadzorowanie wszelkich prac porządkowych w budynkach stanowiących własność Uniwersytetu wraz z terenami przyległymi (ulice, chodniki, place, trawniki itp.);
- prowadzenie ewidencji, analizy, kontroli i rozliczeń rachunków za media (centralne ogrzewanie, energię elektryczną, wodę, gaz, wywóz śmieci itp.) w budynkach stanowiących własność Uniwersytetu;
- zakup sprzętu, materiałów i usług koniecznych do właściwego funkcjonowania obiektów;
- prowadzenie całości spraw związanych z ewidencją inwentarzową majątku stanowiącego wyposażenie budynków;
- prowadzenie całości spraw związanych z kwaterowaniem i wykwaterowaniem użytkowników w obiektach administrowanych przez Sekcję wraz ze sporządzaniem dokumentacji zdawczo-odbiorczej;
- prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych i wyposażenia budynków;
- gromadzenie wszelkiej dokumentacji zasobów mieszkaniowych Uniwersytetu;
- administrowanie Domem Studenckim „Bursa Jagiellońska";
Sekcja Organizacyjna
Do zakresu działania Sekcji Organizacyjnej należy:
- prowadzenie bazy danych nieruchomości Uniwersytetu;
- prowadzenie całości spraw związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości UJ,
w tym w szczególności:
a) występowanie z wnioskami o pozyskanie nieruchomości,
b) prowadzenie spraw związanych z ujawnianiem, zmianą, sprostowaniem, wykreśleniem wpisów w księgach wieczystych,
c) podejmowanie działań mających na celu zwrot nieruchomości oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do obrotu nieruchomościami, - realizacja obowiązku podatkowego Uniwersytetu dotyczącego podatku od nieruchomości i prowadzenie w tym zakresie obowiązującej dokumentacji, ewidencji i sprawozdawczości, przekazywanie zainteresowanym jednostkom oraz do Kwestury;
- przygotowywanie umów związanych z zakresem działalności Działu wraz z koniecznymi dokumentami;
- prowadzenie całości spraw dotyczących rozliczeń umów – najmu, dzierżawy i innych – nieruchomości, budynków i lokali, prowadzenie w tym zakresie obowiązującej dokumentacji i ewidencji oraz przekazywanie jej zainteresowanym jednostkom oraz do Kwestury;
- obsługa finansowa zawartych umów w zakresie:
a) wystawiania dokumentów obciążeniowych,
b) monitorowania wpłat; - prowadzenie rejestru wszystkich umów najmu/dzierżawy i innych zawartych przez Uniwersytet;
- prowadzenie całości spraw dotyczących realizacji polityki lokalowej Uniwersytetu w zakresie pozyskiwania lokali, monitorowanie wykorzystania bazy lokalowej Uczelni (własnej i wynajmowanej/dzierżawionej) oraz przedkładanie władzom Uczelni propozycji optymalnego ich wykorzystania, a także przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania planów przemieszczeń i zaspokajania potrzeb lokalowych jednostek UJ;
- prowadzenie całości spraw dotyczących „gospodarki odpadami".
Sekcja Obiektów Samofinansujących
Do zadań Sekcji Obiektów Samofinansujących należy w szczególności:
Dom Profesorski – Bursa im. S. Pigonia i Dom Gościnny UJ, ul. Floriańska 49:
- rezerwacja miejsc noclegowych dla gości przybywających do UJ;
- kwaterowanie gości zgodnie z przyjętymi rezerwacjami;
- meldowanie oraz prowadzenie ewidencji gości, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zarządzanie salami konferencyjnymi;
- rozliczanie pobytów gości oraz wynajmu sal konferencyjnych, zgodnie z warunkami dokonanych rezerwacji;
- zapewnienie gościom właściwych warunków mieszkaniowych;
Ośrodek Recepcyjno-Konferencyjny Rektora UJ w Modlnicy:
- prowadzenie działalności recepcyjno-usługowej – przyjmowanie zamówień na imprezy oraz ich ewidencjonowanie;
- przygotowanie i obsługa gastronomiczna organizowanych imprez, udostępnianie zwiedzającym eksponatów muzealnych;
Domy Pracy Twórczej (DPT): DPT „Niemen" w Rabce, DPT „Stasin" w Rabce, DPT w Ustroniu k. Cieszyna, DPT „Łada" w Zakopanem, DPT „Lonka" w Zakopanem:
- przyjmowanie i kwaterowanie gości na podstawie skierowań;
- prowadzenie ewidencji i spraw meldunkowych.
Sekcja Systemu Zarządzania Automatyką (BMS)
Do zakresu działania Sekcji Systemu Zarządzania Automatyką należy w szczególności:
- prowadzenie harmonogramów prac central wentylacyjnych oraz oświetlenia dla poszczególnych obiektów administrowanych przez Dział;
- monitorowanie pracy poszczególnych systemów;
- ustawianie parametrów pracy systemów dla poszczególnych budynków i pomieszczeń zgodnie z zaleceniami projektowymi, a w szczególnych przypadkach na zlecenie użytkowników;
- prowadzenie dokumentacji pracy systemu BMS;
- monitorowanie systemu ppoż.;
- obsługa systemu kontroli dostępu w poszczególnych obiektach administrowanych przez Dział (m.in. wprowadzanie i zmiany uprawnień kart magnetycznych, wprowadzanie harmonogramów pracy drzwi w systemie);
- naprawa usterek występujących w obsługiwanych budynkach w zakresie automatyki budynków;
- powiadamianie innych służb technicznych o zauważonych usterkach i awariach, a w szczególnych przypadkach powiadamianie także użytkowników.
Zespół Obsługi Eksploatacyjnej
Do zadań Zespołu Obsługi Ekspolatacyjnej należy:
- współpraca z administratorami budynków w zakresie bieżącej eksploatacji budynków;
- przyjmowanie zleceń z obiektów administrowanych przez Dział Administrowania Nieruchomościami;
- przyjmowanie zleceń o zaistniałych awariach i usterkach oraz usuwanie zgłoszonych usterek;
- powiadamianie innych służb technicznych o zauważonych usterkach, a w szczególnych przypadkach powiadamianie także użytkowników budynków.